Garantieregels

Hier geven we precies aan wat WEL en wat NIET valt onder de garantie die we in de groep hanteren.

GEEN GARANTIE:

* Indien er niet via een groepslink is besteld 
* Indien het bestelnr niet is doorgegeven via PB
* Indien degene die garantie claimt ook een dispute (geschil) heeft geopend

WEL GARANTIE:

* Alle eventuele douanekosten en boetes (meer)
* Eventuele tekorten van steentjes (meer)
* Niet ontvangen bestelling (meer)
* Verkeerde bestelling of beschadigde bestelling

HOE TE HANDELEN ALS JE MEENT AANSPRAAK TE KUNNEN MAKEN OP GARANTIE?

DOUANE-GARANTIE:

Je krijgt van de Douane een brief met de melding dat je gegevens moet invullen over je bestelling.
Dan neem je via PB contact op met Martina en ze helpt je met het invullen daar van.
Het kan dan zijn dat je niet hoeft te betalen maar het kan ook voorkomen dat je wel moet betalen.
In het laatste geval vraagt Martina je om je rekeningnr en zorgt er voor dat je het bedrag op je rekening gestort krijgt.

TEKORT STEENTJES:

Soms kun je door wat voor reden dan ook steentjes tekort hebben bij een painting en dat is uiteraard niet leuk. Om dit soort zaken snel op te lossen is het noodzakelijk dat je de painting nakijkt met de checklist zodra je die hebt ontvangen.
Heb je ergens tekort van dan sturen we die uiteraard na vanuit NL of BE.
Belangrijk: We sturen 1 keer gratis op en kom je er later achter dat je nog iets mist (of kwijtgeraakt bent) dan heb je WEL garantie en ontvang je de steentjes gratis maar je moet WEL dan de verzendkosten betalen.
Mocht je per ongeluk wat steentjes kwijt zijn geraakt (potje gevallen) zeg dat gewoon eerlijk en schuif het svp niet op de garantie. We helpen je ook dan zo goed mogelijk maar we willen wel voorkomen dat we ten onrechte een inpakker in China de schuld geven van iets dat hij/zij niet heeft gedaan.

Hoe te handelen bij tekort aan steentjes?  
Stuur via messenger je bestelnr, de besteldatum en een foto van je checklist naar Martina.
Stuur je dit niet dan kunnen we je aanvraag niet behandelen. We gaan niet vragen: stuur dit of stuur dat want daar gaat een beetje veel tijd inzitten. Krijg je dus geen antwoord kijk dan even of je wel alles hebt gestuurd.

NIET ONTVANGEN BESTELLING:

Je bestelling legt een lange weg af en ondanks alle goede zorgen gaat het uiteraard soms ook mis. Soms door een menselijke fout, soms door omstandigheden maar altijd vervelend.
Ben jij daar de dupe van dan is het heel vervelend als je in de groep leest dat anderen soms binnen een week al hun bestelling hebben terwijl jij maar zit te wachten. Dat snappen we best.
MAAR...... We willen in de groep geen gezever over dit soort zaken en berichten over verzendingen worden ALTIJD verwijderd en zeker niet op prijs gesteld. (meer over de regels in de groep? Klik hier)
WEL moet je weten dat je ALTIJD zult krijgen wat je hebt besteld en dat het alleen langer duurt,Omdat je bestelling ergens is blijven hangen kan hij ineens ook weer ''gevonden'' worden en zal hij in 7 van de 10 probleemgevallen gewoon aankomen.

Maar in het uitzonderlijke geval dat je painting na 70 dagen (na bestelling) nog niet is aangekomen sturen we je OF een nieuwe op OF we betalen je het bedrag terug. En ook dan kan nog steeds di ''verloren'' bestelling ineens bezorgd worden. Dat is in dat geval dan een leuke tegemoetkoming voor je geduld en begrip en die mag je dan ook gewoon houden.

VERKEERDE OF BESCHADIGDE BESTELLING:

Heel erg soms maakt een vermoeide inpakker in China weleens een stomme fout en gaat de adressticker van pakket A op pakket B en omgekeerd.
En dan krijg je ineens een heel andere painting dan dat je hebt besteld. En soms heeft iemand anders dan die van jou. Dat lossen we uiteraard altijd snel op en soms betalen we jou en die andere de verzendkosten en stuur je ze naar elkaar en soms krijg je gewoon een nieuwe. Maar altijd eindig je met wat je had moeten hebben.

BIJ ALLE GARANTIEGEVALLEN GELDT: ALTIJD PB VIA MESSENGER NAAR MARTINA

Meldingen bij anderen van het beheer of in de groep worden NIET behandeld!!!!